Schrijf je gratis in

Schrijf je gratis in


Early Hiker Korting

Early Hiker Korting


Een korting voor vroege boekers!

La Gomera

La Gomera


Het ruige Canarische eiland. Vertrek op 1/02. Bijna gegarandeerd!

Nepal - Langtang trekking via Helambu en de meren van Gosainkund

Nepal - Langtang trekking via Helambu en de meren van Gosainkund


18 dagen met vertrek op 12/03. Stevig!

Tunesië

Tunesië


8 dagen - Afreis op 21/12

Pittige wintertrekking om warm van te krijgen

Pittige wintertrekking om warm van te krijgen


MAROKKO - ATLAS WINTERTREKKING - Afreis gegarandeerd op 27/12

Sneeuwschoenen op de Frans-Italiaanse grens

Sneeuwschoenen op de Frans-Italiaanse grens


Vertrek op 2/02.

-

-


Rila en Pirin in Bulgarije op sneeuwschoenen

Rila en Pirin in Bulgarije op sneeuwschoenen


Vertrek op 23/02

Op goede voet

Op goede voet


Reizen organiseren vanuit passie en engagement, hoe doen we dat?

Hoe boek ik een reis?

  1. Telefonisch of via deze website. Geef ons zeker een seintje als je hierbij moeilijkheden ondervindt.
  2. Bestelbon en voorschot
    Meteen na de boeking ontvang je via email een bestelbon en praktische info over de reis, de mogelijkheden tot verzekering etc. Deze dien je voor akkoord naar ons terug te mailen. Gelijktijdig maak je het voorschot over.
  3. Reisbevestiging en saldo
    Zodra wij bestelbon en voorschot ontvangen hebben, sturen wij je een schriftelijke bevestiging van je inschrijving (de zogenaamde reisbevestiging), waarop het te betalen saldo staat vermeld. Let wel: een reisbevestiging is geen bevestiging dat de reis doorgang vindt (daarvoor moet eerst het minimum aantal deelnemers bereikt zijn). Bij boeking binnen de maand voor vertrek en wanneer het een weekend of dagwandeling betreft, dient bij inschrijving meteen de volledige reissom te worden betaald.
  4. Betaling
    Betaling kan het eenvoudigst via de link die je krijgt in de mail met je bestelbon of reisbevestiging.
    Betaling kan ook door storting op ons bankrekeningnummer BE28 2300 2128 1820 met de vermelding die op je bestelbon of reisbevestiging staat.
  5. Informatie en vertrek
    Na ontvangst van jouw saldobetaling, krijg je enkele weken voor vertrek de vertrekinfo van jouw reis doorgemaild. De Bootzcrew blijft altijd bereikbaar voor mogelijke vragen over jouw boeking en jouw reis.

Gedetailleerde reisinformatie

De informatie over onze groepsreizen bestaat uit 3 delen.
  1. Eerst is er de info die je vindt op de website. 
  2. En daarnaast is er de vertrekinfo die, samen met de deelnemerslijst, een tweetal weken voor vertrek per mail aan de ingeschreven deelnemers wordt verstuurd. Voor de meeste niet-Europese en sommige sportieve Europese bestemmingen is er voor de ingeschreven deelnemers ook een kennismakingsbijeenkomst voorzien.
  3. We hebben een Facebookgroep waar Bootzers elkaar kunnen leren kennen en elkaar vragen stellen.

Welke documenten heb ik nodig?

  • Voor reizen binnen Europa en voor Turkije volstaat je identiteitskaart.
  • Voor reizen buiten Europa heb je meestal een reispas nodig. Een reispas vraag je aan op de dienst bevolking van je gemeentehuis. Contacteer je gemeente om de precieze afgiftetermijn voor een reispas te kennen, maar hou zeker rekening met een tiental dagen. Ook minderjarigen dienen in het bezit te zijn van een reispas. Een reispas (die 7 jaar geldig is) kost € 71.
  • Voor sommige bestemmingen heb je eveneens een visum nodig; dat is een toelating van de overheid van het land waar je naartoe reist om voor een beperkte periode in het land te verblijven. Een visum kan je vaak aankopen bij aankomst in het land, maar soms moet je het vooraf aanvragen op het consulaat van het betreffende land in Brussel. Zo'n visumaanvraagprocedure is op tal van consulaten vaak een tijdrovende en frustrerende aangelegenheid die wij, tegen billijke vergoeding, graag voor onze klanten afhandelen. Alle noodzakelijke info krijgen ingeschreven deelnemers tijdig toegestuurd.

Is er nog plaats op een reis?

Bij elke reis vind je een 'boek nu' knop. Is deze vervangen door 'niet meer boekbaar', dan is er helaas geen plaats meer vrij op deze reis.
In de zoekresultaten zie je ook meteen of een reis nog boekbaar is en of het om de laatste plaatsen gaat. Snel wezen is dan de boodschap!

Voor groepsreizen binnen de maand voor vertrek neem je best sowieso telefonisch contact met ons op, omdat de vrije plaatsen ‘onder voorbehoud’ zijn. Bij late boekingen moeten we telkens nagaan bij de hotels en/of luchtvaartmaatschappij of er nog plaatsen beschikbaar zijn. Iets waar zelfs het machtige Bootz zich aan moet houden.

Groepssamenstelling

Eens er een aantal deelnemers zijn ingeschreven zie je bij het overzicht van elke reis de groepssamenstelling staan.

Indien je meer specifieke informatie wenst over de samenstelling van de groep (geslacht, leeftijd,..) neem dan contact op met ons kantoor.

Is er een vertrekvergadering?

Dit is het geval voor de meeste verre en Europees-sportieve bestemmingen en hiervoor worden ingeschreven deelnemers per mail uitgenodigd. De bijeenkomst gaat meestal door op een zaterdagvoormiddag in ons kantoorgebouw in Diest. Af en toe wijken we uit naar een ViaVia-reiscafé in Heverlee, Leuven of Antwerpen.  

Hoe zit het met de kamerverdeling?

Individueel ingeschreven deelnemers delen in de regel een kamer of tent met een of meerdere deelnemers van hetzelfde geslacht. Je hoeft dus als alleenreizende geen singletoeslag te betalen. In geval van een oneven aantal mannen/vrouwen moeten we bijkomend een drie- of een eenpersoonskamer voorzien.

Kan ik een optie nemen?

Je kan steeds een optie nemen op een groepsreis, tenzij het om de laatste vrije plaats gaat. Een optie wordt in regel maximaal voor één week toegestaan, waarna je vrijblijvend en kosteloos kan annuleren of je optie omzetten in een boeking.

Je kan bij elke reis ook je emailadres ingeven, zodat we je op de hoogte kunnen houden van de stand van zaken. Zo zal je vernemen wanneer een reis gegarandeerd is, wanneer ze bijna of helemaal volzet is, zo krijg je nieuws over evt. vrijgekomen plaatsen of extra afreizen enz.


Wat neem ik best mee?

Bij elke reis vind je onder het tabblad 'praktische info' een uitrustingslijst.
Neem deze zeker goed door.

Bovendien krijg je, mits het voorleggen van je reisbevestiging, een mooie korting in een aantal buitensportzaken.

> Deze vind je hier, samen met algemene info over de uitrusting.


Kan ik carpoolen?

In mijn groepsreis is geen vervoer inbegrepen en ik wil kostendelend meerijden met een medereiziger. Hoeveel bedraagt de vergoeding?
Taxistop adviseert 8 cent per km. Voor eventuele extra kilometers is het 21 cent per kilometer. Zie carpool.be voor meer info.
Spreek altijd duidelijk op voorhand af.

Reis verlengen?

Ik wil graag vroeger vertrekken of langer blijven. Kan dat?
Wil je graag wat vroeger vertrekken of nadien langer blijven om een stad te verkennen of een aantal dagen strand mee te pikken? Dat kan! In veel gevallen kan je je reis uitbreiden, dit vraag je best zo spoedig mogelijk schriftelijk aan. De dossierkosten bedragen 25 euro, plus evt. de meerprijs van het vliegticket en evt. extra verzendingskosten. 

Vervoer boeken bij mijn reis

Als het vervoer bij een reis niet is inbegrepen (voor sommige bestemmingen dichtbij), en je wil een vlucht-, trein- of bootticket reserveren, dan kan dit ook via Bootz. Daarbij worden volgende dossierkosten in rekening gebracht: voor tickets voor lijnvluchten 30 euro per reservatiedossier (niet per persoon) en voor chartervluchten 50 euro per persoon en per ticket. Voor alle andere vervoermiddelen: 25 euro per persoon en per biljet. . Wens je een ticket te boeken, dan kan je dit per e-mail aanvragen, of je kan het bij het invullen van je online-reservatieformulier aanduiden. 

Reisvoorwaarden

De ‘algemene reisvoorwaarden’ van de Geschillencommissie Reizen vzw worden op een aantal punten uitgebreid met ‘aanvullende bijzondere reisvoorwaarden’ die specifiek zijn voor Bootz en Anders Reizen.
Lees hier alle reisvoorwaarden.

Welke verzekering kies ik?

Via Anders Reizen / Bootz / Missie Formidabel kunnen bij boeking van een reis vrijblijvend reisverzekeringen van Allianz Assistance worden afsloten. Je hebt keuze uit combinaties van bijstand-, bagage- en annuleringsverzekering.

  • EXCLUSIVE SELECTION EUROPE: bijstands-, bagage- en annuleringsverzekering
  • TRAVEL SELECTION: bijstands- en bagageverzekering (zonder annulering)
  • ASSISTANCE ONLY: bijstandsverzekering (zonder bagagedekking en annulering)
  • CANCELLATION ONLY: annuleringsverzekering

Deze verzekeringen worden hier verder uitgelegd.


Korting 5de reis

Als trouwe reiziger willen we je graag belonen! Op elke vijfde reis die je met Anders Reizen, Bootz of Missie Formidabel maakt wordt een korting van 5% in mindering gebracht. 
Zowel groepsreizen als individuele reizen komen in aanmerking bij de berekening van het aantal reizen. 
Wij houden voor je bij hoeveel reizen je reeds bij ons geboekt hebt. Is je volgende reservatie de vijfde in rij, dan wordt de korting automatisch op de prijs van die vijfde reis in mindering gebracht.

Hoe wordt de Korting 5de Reis berekend?
De korting van 5% wordt toegepast op het gemiddelde reissom over de 5 laatste reizen. 
Toeslagen zoals voor eenpersoonskamer, hoogseizoen,... worden meegeteld bij de berekening van de gemiddelde reissom, omgekeerd worden prijsverminderingen (zoals korting voor driepersoonskamer,...) in mindering gebracht.
Vervoer dat niet in de reis is inbegrepen en dat bijkomend werd geboekt (vluchten, huurwagen, boot,...), alsook toeslagen als reisverzekering, taksen, dossierkosten, booking fees en dergelijke, worden niet mee opgenomen voor de berekening van de gemiddelde reissom waarop de Korting 5de Reis wordt berekend.

Het kan voorvallen dat onze database een vijfde reis niet als dusdanig herkent, en dat de korting vijfde reis niet automatisch wordt toegekend. Gelieve in dat geval contact op te nemen, zodat we de korting alsnog in mindering kunnen brengen.


Mag mijn trouwe viervoeter mee op reis?

Op onze groepsreizen zijn huisdieren niet toegestaan. Chiwawa's houden bovendien niet van vliegen hebben ze ons gezegd. Laat die dus thuis!

Welk fysiek niveau moet ik hebben?

Onze reizen worden ingedeeld volgens het zwaarteniveau van de wandelingen die we op de reis maken. Zo komen we tot vijf categorieën ingedeeld, uitgedrukt in een aantal ‘stappertjes’. 

Lees hier alles over hoe het niveau bepaald wordt.

Geschenkbon

Een wijs man zei ooit: "Reizen is het enige dat je koopt en je toch rijker maakt"

Op zoek naar een leuk cadeau?  Een geschenkbon van Bootz is voor een bedrag naar keuze te bestellen via dit formulier op de site van onze grote broer, Anders Reizen.

  • Ideaal cadeau voor vrienden en familie die houden van reizen
  • Ook perfect als geschenk voor collega's, wedstrijden, ...
  • Kies zelf het bedrag
  • Geldig op al onze reizen én die van Anders Reizen
  • Onbeperkte geldigheidsduur
Je kan een bon voor een willekeurig bedrag laten opmaken, dat de lucky one naar keuze kan besteden aan een programma uit ons aanbod.

Hoe neem ik een geschenkbon op?

Heb je een geschenkbon van Bootz,  dan kan je dit bij de reservatie van je volgende reis vermelden. Je stuurt de bon dan met de post naar ons op (Refugiestraat 15, 3290 Diest) en wij brengen het bedrag van de bon in mindering op de reissom.

Foto's en filmpjes

Wij zijn steeds op zoek naar mooie reisfoto's. Stuur je foto's door via wetransfer naar info@bootz.be.
Wie foto's doorstuurt wordt hier, in tegenstelling tot vroeger, niet meer voor vergoed.
De foto's kunnen gebruikt worden op onze website en/of andere media (Facebook, folders, posters, ...). Uiteraard houden we hier rekening met jouw privacy. Wil je een foto verwijderd zien van onze site of andere media, geef ons een seintje en wij doen meteen het nodige.
Vanaf 2016 wordt de naam van de fotograaf ook vermeld naast de foto. Ook dit kan je natuurlijk weigeren.
De foto's blijven jouw eigendom, maar je geeft bij doorsturen wel toestemming dat we de foto's mogen gebruiken.

Foto's kunnen op Facebook, instagram, twitter, ... getagged worden met #travelbybootz.


Hoe annuleer ik mijn reis?

Soms heb je pech en ben je gedwongen je reis te annuleren. In dat geval moet je ons hiervan op de hoogte brengen van zodra je dit weet. Dit mag in eerste instantie telefonisch (+32 13 67 80 84, buiten de kantooruren kan dat op het noodnummer +32 477 37 40 37), maar je moet de annulering in elk geval ook meteen daarna schriftelijk bevestigen. Dat mag per e-mail naar info@bootz.be.

Aan een annulering zijn kosten verbonden. Het bedrag van de kosten wordt bepaald door het tijdstip waarop de annulering plaatsvindt. Hierover kan je meer lezen in onze Bijzondere Reisvoorwaarden.

Wat gebeurt er als je geen annulatieverzekering hebt?
In dat geval vallen de annuleringskosten te jouwen laste. Heb je de volledige reissom al betaald, dan zal je - afhankelijk van de hoogte van de kosten – al dan niet een deel van die reissom terugbetaald krijgen. Heb je slechts een voorschot betaald en de annuleringskosten lopen hoger op, dan zal je het restant nog moeten bijbetalen.

Wat gebeurt er als je wel een annulatieverzekering hebt?
Als de reden van de annulering onder de dekking valt, dan betaalt de verzekeringsmaatschappij de kosten terug.  Is de polis via Bootz afgesloten, dan start de procedure ook via ons. Wij openen dan meteen na de annulering een dossier bij de maatschappij. 
Zorg in elk geval steeds voor een schriftelijk bewijs van de oorzaak van de annulering: bijv. een doktersattest. Dit moet je zo snel mogelijk aan ons of de verzekeringsmaatschappij bezorgen, want zonder zo’n bewijs kan ze niet aan je dossier beginnen. Dat bewijs mag ook naar ons worden doorgemaild.
De afhandeling van een annuleringsdossier kan enkele weken in beslag nemen. Mogelijk zal de maatschappij nog om bijkomende informatie van jou of je arts verzoeken.


Vroegboekkorting

DE EARLY HIKER KORTING

WAT HOUDT DAT IN?
Voor elke reis van minimum 6 dagen geldt een korting voor de eerste 5 personen die boeken tot 100 dagen voor vertrek. Met deze korting belonen we de snelle beslissers die ervoor zorgen dat de reis bijna zeker gegarandeerd kan worden.
Per reis vind je de exacte korting terug onder het tabblad prijs.

HOE WORDT DE KORTING BEREKEND?
De korting staat niet vast en is afhankelijk van de prijs van de reis. Hoe duurder de reis, hoe groter de korting voor jou!
Nadat je het voorschot op de reis betaald hebt, wordt je korting automatisch afgetrokken van het restbedrag

Nog vragen?

Bel Bootz! 013678084

Of mail of gebruik de chatbox of Facebookmessenger...